Latest posts

ZW3D Komutları ve Açıklamaları 2

Hüseyin Orhun Demir

Sketch


1.jpg
  • Fillet: İki eğri arasında bir radyus oluşturmak için kullanılır.

2.jpg
  • Fillet Chain: Birden fazla eğri arasında, belirli bir yarıçapta radyus oluşturmak için kullanılır.

3.jpg
  • Chamfer: Bu komut ile iki sınır eğrisi arasında pah oluşturulabilir.

4.jpg
  • Chamfer Chain: Birden fazla eğri arasında pah oluşturmak için kullanılır. Eğriler arasındaki her bitişik eğri arasında bir pah olacaktır.

5.jpg
  • Power Trim: Farenin sol düğmesine basılı tutup sürükleyerek, imlecin üzerinden geçtiği objeleri kırpabilirsiniz.

6.jpg
  • One Touch Trim: Eğri parçalarını seçerek kırpmak için bu komutu kullanabilirsiniz. Kırpma sınırları için en yakın kesişen eğriler kullanılır.

7.jpg
  • Trim/Extend: Bir çizgiyi, yayı veya eğriyi kırpmak veya uzatmak için kullanılır. Önce kırpılacak veya uzatılacak eğriyi seçin, daha sonra bir uzatma noktası veya kırpma noktası belirleyerek işlemi tamamlayın.

8.jpg
  • Trim/Split Curve: Birbirleri ile kesişen eğrileri kırpmaya veya ayırmaya yarayan komuttur.

9.jpg
  • Trim/Split at Point: Bir eğriyi, seçili noktalardan kırpmak veya bölmek için kullanılır.

10.jpg
  • Trim/Extend to Corner: İki eğriyi seçerek bir köşe oluşturacak şekilde kırpabilir ya da uzatabilirsiniz.

11.jpg
  • Delete Bowties: Ofset uygulanmış eğri kümesine, yarıçapından daha büyük bir mesafede fillet komutu uygulandığında ortaya çıkan 'Bowtie' adı verilen fazlalıkları yok eder.

12.jpg
  • Split at Intersections:"Delete Bowties" komutundaki gibi Ofset uygulanmış eğri kümesine, yarıçapından daha büyük bir mesafede fillet komutu uygulandığında ortaya çıkan 'Bowtie' adı verilen fazlalıkları böler.

13.jpg
  • Equation: Denklem kümesi tarafından iki boyutlu veya üç boyutlu bir eğri çizmek için bu komutu kullanabilirsiniz. Ayrıca bu komutla, parabol ve hiperbolik sinüs gibi önceden tanımlanmış eğriler eklenebilir.

14.jpg
  • Modify: Bir eğri üzerinde modifikasyonlar gerçekleştirmek için kullanılır.

15.jpg
  • Concatenate: Mevcut eğrileri birleştirerek bir eğri oluşturmak için kullanılır. Uçtan uca bağlı eğrileri seçerek Tanjant ya da Curveture oluşturabilirsiniz.

16.jpg
  • Convert to Arcs/Lines: Mevcut bir eğriden yay veya çizgi parçası oluşturmak için bu komutu kullanabilirsiniz.

17.jpg
  • Add Constraints: Bu komut seçilen öğelere göre mevcut constraintsları görüntüler. Bir constraint oluşturmak için önce geometrileri daha sonra ise constraint'i seçin.

18.jpg
  • Auto Constrain: Mevcut çizim geometrilerini analiz etmek, constraintleri ve ölçümlendirmelerini otomatik olarak eklemek için bu komutu kullanabilirsiniz.

19.jpg
  • Fix: Bir geometrinin geçerli konumunda sabit kalması için bir noktaya veya bir girişe ekleyin.

20.jpg
  • Points Horizontal: Bir noktaya yatay constraint oluşturun ve bunun bir taban noktasının Y değerine yatay kalacak şekilde bir noktaya iliştirin. Kısıtlanmış noktalar kısıtlama silinene kadar Y değerinde yatay kalır.

21.jpg
  • Points Vertical: Bir noktaya dikey constraint oluşturun ve bunun bir taban noktasının X değerine dikey kalacak şekilde bir noktaya iliştirin. Kısıtlanmış noktalar kısıtlama silinene kadar X değerinde dikey kalır.

22.jpg
  • Points to Midpoint: Bir noktayı, seçilen iki noktanın ortasında olacak şekilde sınırlamak için bu komutu kullanabilirsiniz. İki noktadan herhangi biri hareket ettirilirse sınırlandırılan nokta, kısıtlama islinene kadar iki noktanın orta noktasında kalacaktır.

Posted in: ZW3D

Leave a comment