Son Gönderiler

Arşivlenmiş Gönderiler

ZW3D Komutları ve Açıklamaları 2

Hüseyin Orhun Demir

Sketch


1.jpg
  • Fillet: İki eğri arasında bir radyus oluşturmak için kullanılır.

2.jpg
  • Fillet Chain: Birden fazla eğri arasında, belirli bir yarıçapta radyus oluşturmak için kullanılır.

3.jpg
  • Chamfer: Bu komut ile iki sınır eğrisi arasında pah oluşturulabilir.

4.jpg
  • Chamfer Chain: Birden fazla eğri arasında pah oluşturmak için kullanılır. Eğriler arasındaki her bitişik eğri arasında bir pah olacaktır.

5.jpg
  • Power Trim: Farenin sol düğmesine basılı tutup sürükleyerek, imlecin üzerinden geçtiği objeleri kırpabilirsiniz.

6.jpg
  • One Touch Trim: Eğri parçalarını seçerek kırpmak için bu komutu kullanabilirsiniz. Kırpma sınırları için en yakın kesişen eğriler kullanılır.

7.jpg
  • Trim/Extend: Bir çizgiyi, yayı veya eğriyi kırpmak veya uzatmak için kullanılır. Önce kırpılacak veya uzatılacak eğriyi seçin, daha sonra bir uzatma noktası veya kırpma noktası belirleyerek işlemi tamamlayın.

8.jpg
  • Trim/Split Curve: Birbirleri ile kesişen eğrileri kırpmaya veya ayırmaya yarayan komuttur.

9.jpg
  • Trim/Split at Point: Bir eğriyi, seçili noktalardan kırpmak veya bölmek için kullanılır.

10.jpg
  • Trim/Extend to Corner: İki eğriyi seçerek bir köşe oluşturacak şekilde kırpabilir ya da uzatabilirsiniz.

11.jpg
  • Delete Bowties: Ofset uygulanmış eğri kümesine, yarıçapından daha büyük bir mesafede fillet komutu uygulandığında ortaya çıkan 'Bowtie' adı verilen fazlalıkları yok eder.

12.jpg
  • Split at Intersections:"Delete Bowties" komutundaki gibi Ofset uygulanmış eğri kümesine, yarıçapından daha büyük bir mesafede fillet komutu uygulandığında ortaya çıkan 'Bowtie' adı verilen fazlalıkları böler.

13.jpg
  • Equation: Denklem kümesi tarafından iki boyutlu veya üç boyutlu bir eğri çizmek için bu komutu kullanabilirsiniz. Ayrıca bu komutla, parabol ve hiperbolik sinüs gibi önceden tanımlanmış eğriler eklenebilir.

14.jpg
  • Modify: Bir eğri üzerinde modifikasyonlar gerçekleştirmek için kullanılır.

15.jpg
  • Concatenate: Mevcut eğrileri birleştirerek bir eğri oluşturmak için kullanılır. Uçtan uca bağlı eğrileri seçerek Tanjant ya da Curveture oluşturabilirsiniz.

16.jpg
  • Convert to Arcs/Lines: Mevcut bir eğriden yay veya çizgi parçası oluşturmak için bu komutu kullanabilirsiniz.

17.jpg
  • Add Constraints: Bu komut seçilen öğelere göre mevcut constraintsları görüntüler. Bir constraint oluşturmak için önce geometrileri daha sonra ise constraint'i seçin.

18.jpg
  • Auto Constrain: Mevcut çizim geometrilerini analiz etmek, constraintleri ve ölçümlendirmelerini otomatik olarak eklemek için bu komutu kullanabilirsiniz.

19.jpg
  • Fix: Bir geometrinin geçerli konumunda sabit kalması için bir noktaya veya bir girişe ekleyin.

20.jpg
  • Points Horizontal: Bir noktaya yatay constraint oluşturun ve bunun bir taban noktasının Y değerine yatay kalacak şekilde bir noktaya iliştirin. Kısıtlanmış noktalar kısıtlama silinene kadar Y değerinde yatay kalır.

21.jpg
  • Points Vertical: Bir noktaya dikey constraint oluşturun ve bunun bir taban noktasının X değerine dikey kalacak şekilde bir noktaya iliştirin. Kısıtlanmış noktalar kısıtlama silinene kadar X değerinde dikey kalır.

22.jpg
  • Points to Midpoint: Bir noktayı, seçilen iki noktanın ortasında olacak şekilde sınırlamak için bu komutu kullanabilirsiniz. İki noktadan herhangi biri hareket ettirilirse sınırlandırılan nokta, kısıtlama islinene kadar iki noktanın orta noktasında kalacaktır.

Kategori: ZW3D

Leave a comment