Latest posts

ZW3D Komutları ve Açıklamaları 7

1.jpg
  • Hole: Basit, konik, havşa başlı, havşalı ve spot yüzlü delikler açmaya yarayan komuttur.

2.jpg
  • Modify Holes: Açılmış delikleri modifiye etmek için kullanılır.

3.jpg
  • Flag Holes: Delik özniteliklerini, içe aktarılan geometri, Boolean kaldırma, silindir veya döndürülmüş çentik gibi delik olmayan bir unsur tarafından oluşturulan delik şeklindeki bir bölgeye atayın. Bu komutu kullandıktan sonra bölge bir delik unsuru olarak ele alınır. Bir teknik resim sayfasında bir merkez çizgisi, dişler ve merkez işareti olacak ve gelecekteki delik tablolarına eklenecektir.

4.jpg
5.jpg
  • Rib: Nervür profilini (P1) tanımlayan açık bir çizim seçin veya Unsur Çizimi Oluşturmak için orta tuşa tıklayın. Nervür kalınlığını (W) belirtin. Taslak açısını (A) girin. Nervür sınır yüzlerini (B) belirtin. Bir draft açısı belirtilmişse draft düzlemini (P2) seçin.

6.jpg
  • Rib Network: Nervür özelliği için profili (P) seçin ve bu profil için kalınlığı (W) girin. Başlangıç noktasını (S) ve nervürlerin parçayla kesişeceği tüm sınır yüzlerini (E) seçin.

7.jpg
8.jpg
  • Thread: Kapalı bir profili (P) silindirik bir yüz (F) etrafında döndürerek dişli bir şekil unsuru oluşturur. Her dönüş için dönüş sayısını (T) ve eksen boyunca mesafeyi (D) girebilirsiniz. Doğrusal bir yönde döndürülen şekiller yapmak için kullanılabilir.

9.jpg
  • Flag External Thread: Silindirik yüzeyde diş niteliklerini belirlemek için kullanılır.

10.jpg
11.jpg
  • Lip: İki öteleme mesafesine (D1)(D2) dayalı olarak seçilen kenarlar (E) boyunca sabit bir Lip oluşturur.

12.jpg
  • Stock: Etkin parçanın tek bir yüzünü veya tüm şeklini tamamen çevreleyen ekstrüde edilmiş bir stok unsuru oluşturur. Varsayılan olarak, stoğun boyutu şeklin uzantılarına eşittir.

13.jpg
  • Strip Line: Şekil üzerinde bazı kapalı eğriler kullanarak bir alan oluşturur. Seçilen tüm eğriler ve noktalar aynı şekil üzerinde bulunmalıdır.

14.jpg
15.jpg
  • Face Offset: Kaydırılacak yüzleri (F) seçin. Ofset değerini belirtin (T) . Negatif bir değer dahili ofseti gösterir. Pozitif bir değer harici bir ofseti gösterir.

16.jpg
17.jpg
  • Volume Offset: Kaydırılacak şekilleri (S) seçin. Ofset değerini belirtin (T). Negatif bir değer dahili ofseti gösterir. Pozitif bir değer harici bir ofseti gösterir. Varsa, hangi yüzlerin (F) kaydırılacağını seçin veya bu seçeneği atlamak için orta tuşa tıklayın.

18.jpg
19.jpg
  • Shell: Shell yapılacak şekli (S) seçin ve Shell kalınlığını (T) belirtin. Negatif bir değer dahili ofseti gösterir. Pozitif bir değer harici bir ofseti gösterir. Ofset değerlendirmesinden varsa hangi yüzlerin (O) silineceğini seçin veya bu seçeneği atlamak için orta tıklayın.

20.jpg
  • Thicken: Kalınlaştırılacak bölgeyi (R) seçin ve kalınlaştırma kalınlığını (T) belirtin. Negatif bir değer dahili ofseti gösterir. Pozitif bir değer harici bir ofseti gösterir.

21.jpg
22.jpg
  • Add Shape: Temel şekle bir veya daha fazla şekil eklemek için kullanılır.

23.jpg
24.jpg
  • Remove Shape: Bu komut ile temel şekillerden bir veya daha fazla şekli kaldırabilirsiniz. İsteğe bağlı olarak, işleç şekillerini koruyabilir veya işlemin kapsamını sınırlayacak herhangi bir sınırlayıcı yüz seçebilirsiniz.

25.jpg
26.jpg
  • Intersect Shape: Temel şekillerle bir veya daha fazla şeklin kesişen şekillerini elde etmek için kullanılır.

27.jpg
28.jpg
  • Divide: Katı veya açık bir şekli (B) katı yüzey, şekil veya veri düzlemiyle (C) kesiştiği yerden bölün. İki farklı katı veya şekil olacaktır.

29.jpg
  • Trim: Katı veya açık şeklin (B) katı yüzeyleriyle, şekilleriyle ve referans düzlemleriyle (T) kesişen kısmını kırpın. Oklar (S) tutulacak tarafı gösterir.

30.jpg
31.jpg
  • Simplify: Katı yüzeyleri sadeleştirir.



Posted in: ZW3D

Leave a comment