Latest posts

ZW3D Komutları ve Açıklamaları 10

1.jpg
  • Reverse Direction: Yüzlerin veya şekillerin normal yönünü tersine çevirir. Yüzün veya şeklin geçerli yönünü gösteren yön okları görünecektir.

2.jpg
  • Set Face Direction: Herhangi bir yüzey seçmeden orta tuşa tıklarsanız, aktif parçadaki tüm yüzeyler pozitif z ekseni olan varsayılan görünüm yönüne yönlendirir.

3.jpg
  • Modify Isoline Num: Bir yüzün U ve V yönlerinde görüntülenen izolin sayısını ayarlayın.

4.jpg
  • Reverse UV Param Spaces: Bu komut, seçilen yüzeylerin U ve V parametre uzayını tersine çevirir.

5.jpg
  • Modify Ctrl Pts: Bir yüzeyi, bir veya daha fazla kontrol noktasını taşır. Yalnızca bir kontrol noktası seçilirse, bu nokta taşıma için referans noktası olarak kullanılır. Aksi takdirde, seçilen tüm kontrol noktalarının barycenter'ı kullanılır.

6.jpg
  • Merge Faces: Ortak sınırları olan yüzleri tek bir sürekli yüz halinde birleştirir. Yüzeylerin aynı şekle ait olması gerekmez. İki yüzeyin kenar sınırları geometri toleransı dahilinde çakışmalıdır.

7.jpg
  • Join Faces: Belirtilen şekillerde aynı geometriye sahip yüzeyleri birleştirir.

8.jpg
9.jpg
  • Match Edges: Bir yüzeyin kesilmemiş kenarını bir eğriyle eşleştirir.

10.jpg
  • Match Tangency: İki bitişik yüzeyi, ortak bir kenar boyunca sürekli teğet olacak şekilde değiştirir.

 
11.jpg
12.jpg
  • Smooth via FEM: Bir veya daha fazla NURBS yüzeyini düzleştirir. Bu komut Sonlu Elemanlar Yöntemini (FEM) kullanır.

13.jpg
  • Emboss: Harici bir raster görüntü dosyasını yükseklik haritası olarak kullanarak bir yüzü kabartır (deforme eder). Dosya renkliyse, tek renge dönüştürür.

14.jpg
  • Unfold the Plane: Bir katı yüzeyin kenarlarından açılan bir dizi 2B düzlemsel eğri oluşturmak için bu komut kullanılır.

15.jpg
  • Explode: Yüzeyleri temel şekillerinden ayırır. Patlatılacak yüzeyleri seçin ve ardından patlatmak için orta tıklatın.

16.jpg
  • Sew: Yüzeyleri (veya bağlantı kenarlarını) tek bir kapalı katıya dikerek yeni bir özellik oluşturur. Yüzeylerin kenar sınırları dikilmek için çakışmalıdır (yani, dikme toleransından daha büyük serbest kenar boşlukları olmamalıdır).

17.jpg
  • Delete Loop: Bir yüzden trim döngüsünü kaldırmak için bu komut kullanılır. Önce yüzeyi seçin ve ardından ihtiyacınız olan seçenekleri belirleyin.

18.jpg
19.jpg
  • Replace Loop: Değiştirilecek yüzü (F) seçin ve kaldırılacak ilmekler (L) üzerinde bir kenar seçin. Eklenecek yeni trim halkaları için eğrileri (C) seçin. Yeni trim döngüsü için seçilen eğriler yüzeye normal olarak yansıtılır.

20.jpg
21.jpg
  • Invert Loops: Bir yüzün trim halkalarını (E) ters çevirerek bir yüz oluşturur.

22.jpg
23.jpg
  • Split Edge: Bir yüzeyin kenarını seçilen bir noktada böler. Yüzey kenarını (E) seçin ve ardından bölme noktasını (P) seçin.

24.jpg
  • Concatenate: Yüzeyler üzerindeki uyumlu bitişik (yani sıralı) kenarları birleştirir (bir araya getirir).

25.jpg
  • Refit Edge: Daha pürüzsüz ve daha kompakt hale getirmek için kenar eğrilerini belirli bir tolerans dahilinde yeniden düzenler. Düzeltme yapılacak kenarları seçin veya tüm kenarlar için orta tuşa tıklayın.

Posted in: ZW3D

Leave a comment