Latest posts

ZW3D Komutları ve Açıklamaları 23

VISUALIZE

1.jpg
  • Set Rotation Center: Yeni bir döndürme merkezi belirleyin. Dinamik Döndürme, döndürmeler için bir taban noktası olarak kullanır. Varsayılan döndürme merkezi dünya kökenidir. Döndürme merkezini belirlemek için bir nokta seçin.

2.jpg
  • Set Axis: Yeni bir görünüm eksenini ayarlayın. Dinamik Döndürme, döndürmeler için bir baz çizgisi olarak görünüm eksenini kullanır. Varsayılan görünüm eksi dünya Z ekseni olarak ayarlıdır. Görünüm eksenini belirlemek için bir eksen (veya yön) seçin.

3.jpg
  • Redraw: Bu komutu kullanarak, etkin nesneyi yeniden oluşturmadan mevcut görünümü yeniden çizebilirsiniz.

4.jpg
  • Previous View: Bu komutu, bir dizi görünümden önceki görünüme dönmek için kullanın.

5.jpg
  • Next View: Bu komutu, bir dizi görünümden sonraki görünüme dönmek için kullanın.

6.jpg
  • Fullscreen: Bu, ekranı birden çok görüntü alanına bölen bir görüntüleme komutudur.

7.jpg
  • Associated Screen: Hedefi Göster komutunu kullanarak görünümlerle ilişkilendirin. Görünümler hakkında daha fazla bilgi için Görünüm Düzeni bölümüne bakın. Komut etkinleştirildiğinde, tüm ilişkili ekranlar senkronize bir şekilde yakınlaşır veya uzaklaşır.

8.jpg
  • Face Attributes: Model yüzeylerini seçmek ve görüntü özelliklerini değiştirmek için bu komutu kullanın. Bu komut, yüzey özellikleri komutuna çok benzer, ancak daha çok görselleştirme ve gelişmiş görüntüleme için hedeflenir. Bu özellik kontrolleri ile deney yapmak çok geniş bir görsel etki yelpazesi sağlar.

9.jpg
  • Texture Map: Bir parçaya harici bir doku haritası dosyası uygulamak için bu komutu kullanın. Resmi yansıtmanın beş yöntemi arasından seçim yapabilirsiniz. Bunlar UV Haritalama, Düzlemsel Yansıtma, Silindirik Yansıtma ve Küresel Yansıtma'dır.

10.jpg
  • Checker Board: Seçilen yüzeylere önceden tanımlanmış doku özelliklerini uygulamak için aşağıdaki komutları kullanın. Yüzey özellikleri ve ışık kaynakları da ışın izlemeli renderlenen görüntü üzerinde etkili olacaktır.

11.jpg
  • Material: Önceden tanımlanmış malzeme özelliklerini ayarlayabilir ve seçili yüzeylere uygulayabilir veya bir malzemeyi özelleştirebilirsiniz. Bu malzemeler visualize araç çubuğunda bulunur.

12.jpg
  • Edit/Delete Texture: Bir şekle veya yüze önceden atanmış bir dokuyu veya doku haritasını düzenlemek / kaldırmak için bu komutu kullanın.

13.jpg
  • Add: Parça düzeyinde, varsayılan olarak ekranın sağ tarafında yer alan Visualize Araç Sekmesini seçin. Işık kaynakları oluşturmak ve konumlandırmak için Işık Ekle komutunu kullanın. Bu kaynaklardan yayılan ışık gölgeli görüntüleme modunda ve render sahnelerinde görünecektir.

14.jpg
  • Modify: Bu komutu bir ışık kaynağını değiştirmek için kullanın. Bir ışık kaynağı oluşturduğunuzda, ışık kaynağının türüne bağlı olarak kökeninde veya grafik penceresinin sağ alt köşesinde bir işaretçi oluşturulur.

15.jpg
  • Delete/All: Bir ışık kaynağını seçerek (komut simgelerinin üzerinde gösterilenlerin altında gösterilir) silin.

16.jpg
  • Toggle: Tüm ışık kaynağı işaretçilerinin (komut simgelerinin üzerinde gösterilenlerin altında) görüntülenmesini açık veya kapalı hale getirin. Işık kaynakları silinmez, sadece işaretçiler açılıp kapatılır.

17.jpg
  • Capture: Bu komutu etkin ekrandaki görüntüyü bir dosyaya yakalamak için kullanın. Görünüm yayılımı okumasını, dünya ekseni yardımcısı ve varsayılan veri görüntülemesini otomatik olarak kapatır. bmp, gif, jpg ve tif grafik dosya biçimlerine kaydedebilirsiniz.

18.jpg
  • Set Attributes: Gelişmiş render ile, parçanızı veya montajınızı (sahne olarak adlandırılır) foto gerçekçi özelliklerle görüntüleyebilirsiniz. Render Özellikleri Formunu kullanarak render sahnesinin tanımlandığı ortamı, render modunu, gölgelendirme türünü, yansıma modelini vb. tanımlayın.

19.jpg
  • Rendering: Bu komutu grafik penceresinin renderlenmiş bir görüntüsünü oluşturmak ve bu görüntüyü render penceresinde, bir dosyada veya her ikisinde birden görüntülemek için kullanın. ZW3D, gerçekçi render sahneleri oluşturmak için Pov-Ray freeware gelişmiş render motorunu destekler.



Posted in: ZW3D

Leave a comment