ZW3D Hakkında
ZW3D Komutları ve Açıklamaları 9
FREE FORM
-
Fillet Blend: Akıllı bir karışım yüzü oluşturur. Mevcut eğrilerin parametrik bir listesini yapmak için sağ tıklayıp Eğri Listesi Yap'ı seçebilirsiniz.
-
Blend Face: İki kenarı birleştiren bir karışım yüzü oluşturur. Her bir açık kenar boyunca düzgün bir karışım oluşturmak için isteğe bağlı sınır kısıtlamaları sağlanabilir.
-
Ruled: İki yol eğrisi (P1)(P2) arasında doğrusal kesitlere sahip bir çizgili yüz oluşturur.
-
Circular Bi Rail: İki set yol eğrisi (P1)(P2) arasında dairesel bir kesit yüzü oluşturur. Kesitlerin yarıçapları (R), oluşturma yöntemiyle belirlenir ve her iki sınır eğrisini kesen bir daireyi tanımlamak için kullanılır.
-
Conic Bi Rail: İki yol eğrisi (P1)(P2) arasında konik kesitli bir yüz oluşturur. Kesitlerin yarıçapları oluşturma yöntemi ile belirlenir.
-
Curve Mesh: U ve V eğrilerinden oluşan bir ağ ile karıştırarak bir yüz oluşturur.
-
Face at Angle: Yansıtılacak yüzü (F) ve eğriyi (C) seçin. Yeni yüzün uzatması gereken mesafeyi (S) belirtin. Yeni yüzün açısını (A) seçili yüzlere göre belirleyin. 0 (sıfır) açısı, seçilen yüzlere normal olan (yani dik) bir yüzle sonuçlanacaktır. +/-90'lık bir açı, seçilen yüzlere teğet olan bir yüzle sonuçlanır.
-
FEM Patch: Sınır eğrileri (P) üzerindeki bir dizi noktadan tek bir yüzü sığdırır. Bir yüzey, sınır eğrileri üzerindeki noktaların toplanması yoluyla doğrudan yerleştirilir, ardından sınır boyunca kırpılır.
-
N-sided: 3 veya daha fazla profile yama yaparak bir yüz oluşturur.
-
Trimmed Plane: Sınır eğrilerini (C) seçin ve düzlemsel yüzü oluşturmadan önce üzerine eğrileri yansıtmak için bir referans düzlemi veya düzlemsel yüz (F) seçin. Düzlemsel yüzü oluşturmak için eğriler kapalı bir döngü oluşturmalıdır.
-
Dome: Kubbeyi tanımlamak için bir taban profili (B) seçin. Ardından taç yüksekliğini (H) girin.
-
Enlarge Face: Seçilen kırpılmış veya kırpılmamış bir sayfa veya yüzle ilişkilendirilen bir 4 taraflı yüzey unsuru oluşturur. Tutamaçları sürükleyerek veya dört kenar için U ve V mesafe değerlerini yazarak unsurun boyutunu değiştirebilirsiniz.
-
Offset: Bir yüzden belirli bir mesafede yeni bir yüz ofseti oluşturur.
-
Rough Offset: Seçilen yüzeylerden belirli bir mesafede kabaca kaydırılmış yeni bir yüzey oluşturur.
-
Extent Face: Uzatılacak yüzü (F) ve kenarları (E) seçin ve uzatılacak mesafeyi (D) girin. (Uzatmak için + değeri, kırpmak için - değer girin.)
-
Extend Shape: Bir şeklin yüz kenarlarını genişletin. Şeklin bir veya iki kenarını genişletebilirsiniz.
-
Split with Curves: Bir yüzü veya şekli bir eğri veya eğriler kümesinden ayırır.
-
Split with Faces: Bir yüzeyi veya şekli başka bir yüzey, şekil veya referans düzlemi ile kesiştiği yerden ayırır.
-
Trim to Curves: Bir yüzü veya şekli bir eğriye veya eğriler kümesine kırpar.
-
Trim to Faces: Bir yüzey veya şeklin diğer yüzeyler, şekiller veya referans düzlemleri ile kesiştiği kısımları keser.
-
Cross Trim: Katı yüzeyleri, yüz ve kıvrımlarla kırpar.
-
Fillet Open Faces: İki yüz veya şekil arasında bir fillet oluşturur.
Leave a comment