Latest posts

ZW3D Komutları ve Açıklamaları 9

FREE FORM

1.jpg
  • Fillet Blend: Akıllı bir karışım yüzü oluşturur. Mevcut eğrilerin parametrik bir listesini yapmak için sağ tıklayıp Eğri Listesi Yap'ı seçebilirsiniz.

2.jpg
  • Blend Face: İki kenarı birleştiren bir karışım yüzü oluşturur. Her bir açık kenar boyunca düzgün bir karışım oluşturmak için isteğe bağlı sınır kısıtlamaları sağlanabilir.

3.jpg
  • Ruled: İki yol eğrisi (P1)(P2) arasında doğrusal kesitlere sahip bir çizgili yüz oluşturur.

4.jpg
  • Circular Bi Rail: İki set yol eğrisi (P1)(P2) arasında dairesel bir kesit yüzü oluşturur. Kesitlerin yarıçapları (R), oluşturma yöntemiyle belirlenir ve her iki sınır eğrisini kesen bir daireyi tanımlamak için kullanılır.

5.jpg
  • Conic Bi Rail: İki yol eğrisi (P1)(P2) arasında konik kesitli bir yüz oluşturur. Kesitlerin yarıçapları oluşturma yöntemi ile belirlenir.

6.jpg
7.jpg
8.jpg
  • Curve Mesh: U ve V eğrilerinden oluşan bir ağ ile karıştırarak bir yüz oluşturur.

9.jpg
10.jpg
  • Face at Angle: Yansıtılacak yüzü (F) ve eğriyi (C) seçin. Yeni yüzün uzatması gereken mesafeyi (S) belirtin. Yeni yüzün açısını (A) seçili yüzlere göre belirleyin. 0 (sıfır) açısı, seçilen yüzlere normal olan (yani dik) bir yüzle sonuçlanacaktır. +/-90'lık bir açı, seçilen yüzlere teğet olan bir yüzle sonuçlanır.

11.jpg
12.jpg
  • FEM Patch: Sınır eğrileri (P) üzerindeki bir dizi noktadan tek bir yüzü sığdırır. Bir yüzey, sınır eğrileri üzerindeki noktaların toplanması yoluyla doğrudan yerleştirilir, ardından sınır boyunca kırpılır.

13.jpg
  • N-sided: 3 veya daha fazla profile yama yaparak bir yüz oluşturur.

14.jpg
15.jpg
  • Trimmed Plane: Sınır eğrilerini (C) seçin ve düzlemsel yüzü oluşturmadan önce üzerine eğrileri yansıtmak için bir referans düzlemi veya düzlemsel yüz (F) seçin. Düzlemsel yüzü oluşturmak için eğriler kapalı bir döngü oluşturmalıdır.

16.jpg
17.jpg
  • Dome: Kubbeyi tanımlamak için bir taban profili (B) seçin. Ardından taç yüksekliğini (H) girin.

18.jpg
  • Enlarge Face: Seçilen kırpılmış veya kırpılmamış bir sayfa veya yüzle ilişkilendirilen bir 4 taraflı yüzey unsuru oluşturur. Tutamaçları sürükleyerek veya dört kenar için U ve V mesafe değerlerini yazarak unsurun boyutunu değiştirebilirsiniz.

19.jpg
  • Offset: Bir yüzden belirli bir mesafede yeni bir yüz ofseti oluşturur.

20.jpg
  • Rough Offset: Seçilen yüzeylerden belirli bir mesafede kabaca kaydırılmış yeni bir yüzey oluşturur.

21.jpg
22.jpg
  • Extent Face: Uzatılacak yüzü (F) ve kenarları (E) seçin ve uzatılacak mesafeyi (D) girin. (Uzatmak için + değeri, kırpmak için - değer girin.)

23.jpg
  • Extend Shape: Bir şeklin yüz kenarlarını genişletin. Şeklin bir veya iki kenarını genişletebilirsiniz.

24.jpg
25.jpg
  • Split with Curves: Bir yüzü veya şekli bir eğri veya eğriler kümesinden ayırır.

26.jpg
  • Split with Faces: Bir yüzeyi veya şekli başka bir yüzey, şekil veya referans düzlemi ile kesiştiği yerden ayırır.

27.jpg
28.jpg
  • Trim to Curves: Bir yüzü veya şekli bir eğriye veya eğriler kümesine kırpar.

29.jpg
  • Trim to Faces: Bir yüzey veya şeklin diğer yüzeyler, şekiller veya referans düzlemleri ile kesiştiği kısımları keser.

30.jpg
  • Cross Trim: Katı yüzeyleri, yüz ve kıvrımlarla kırpar.

31.jpg
32.jpg
  • Fillet Open Faces: İki yüz veya şekil arasında bir fillet oluşturur.

Posted in: ZW3D

Leave a comment