Son Gönderiler

Arşivlenmiş Gönderiler

ZW3D Komutları ve Açıklamaları

Hüseyin Orhun Demir

Sketch

k1.png
  • Draw: Komutlar arası geçiş yapmadan çeşitli geometri türlerini çizmek için kullanılır. Tek bir komut ile çizgiler, teğet yaylar, 3 noktalı yaylar, yarıçaplı yaylar, daireler ve eğriler çizilmesine imkan tanır.

k2.png
  • Line: Düz bir çizgi oluşturmak için kullanılan komuttur. 2 nokta arasına, paralel noktalara, dikey veya açısal yatay ve dikey olarak konumlandırılabilir.

k3.png
  • Polyline: Uçtan uca eklenmiş çok parçalı çizgiler oluşturulmak için kullanılır.

k4.png
  • Double Line: Uçtan uca eklenmiş çok parçalı bir çift çizgi oluşturmak için kullanılır. Oluşturulan çift çizgilerin sağ ve sol genişlikleri değiştirilebilir.

k5.png
  • Axis: Axis, sonsuz uzunlukta bir çizgi oluşturur. Sağ tık ile birlikte de "Harici/Dahili geçiş yap" öğesiyle dahili ve harici eksenler arasında geçiş yapılabilir.

k6.png
  • Circle: Sınır, yarıçap, boydan boya, 2 noktalı yarıçap, 2 nokta veya 3 teğet gibi çeşitli yöntemler ile daireler oluşturma imkanı sunar.

k7.png
  • Arc: Bu komut ile boydan boya, yarıçap, merkez veya açı yayları oluşturulabilir.

k8.png
  • Arc Segments: Uç uca eklenmiş teğet yay zinciri oluşturmak için kullanılır.

k9.png
  • Rectangle: Yükseliği ve genişliği belirlenebilen dikdörtgenler oluşturur.

k10.png
  • Polygon: Çokgen oluşturmak için bu komut kullanılır. Herhangi bir sayıda kenar veyta germe açısı belirtilerek kullanılabilir.

k11.png
  • Ellipse: Noktalar tanımlanarak çeşitli elips türleri oluşturulabilir. Merkez, Köşe, Merkez açısı veya Köşe açısı belirlenerek de kullanılabilir.

k12.png
  • Point: İstenilen konumda nokta oluşturmak için kullanılır. Parça yüzeyinde veya montajdaki bir aktif parçada kullanılabilir.

k13.png
  • Points on Curve: Bir eğri üzerinde çoklu nokta oluşturmak için kullanılır.

k14.png
  • Text: Bir düzlem üzerinde Standart tek noktalı metin, 2 puntolu metin veya kutu metni oluşturabilmenize imkan sağlar.

k15.png
  • ReadySketch Text: Bir eğri boyunca devam eden metinleri oluşturmak için kullanılır. Metin logoları oluşturmak ve metin tasarımları için idealdir.

k16.png
  • Text Ballon: Bu komut, seçilen bir noktada açıklama metni veya resim balonu oluşturur. Gerekli girdiler yalnızca metin dizisini veya resim dosyasını ve konum noktasını içerir.

k17.png
  • Slot: İki nokta seçilip yarıçapı veya çapı tanımlanarak yuva oluşturmaya imkan tanıyan komuttur.

k18.png
  • Notch: Bir eğri üzerinde çentik oluşturulmaya yarayan komut. Çentiğin konumu, yön açısı, yüksekliği ve şekil açısı belirlenerek kullanılır.

k19.png
  • Spline: Eğrinin geçeceği bir dizi nokta veya bir dizi kontrol noktası tanımlayarak eğri oluşturmaya imkan sunar. İlk ve sonuncu arasındaki noktalar eğrilerin şeklini belirler.

k20.png
  • 3 Point Conic: 3 noktalı konik bir eğri oluşturmak için bu komut kullanılır. Başlangıç ve bitiş noktasından sonra üçüncü bir teğet noktası ile oluşturulur.

k21.png
  • Pint Cloud Curve: Eğrinin geçmesi gereken noktaları tanımlayarak 3 boyutlu eğriler oluşturmaya imkan sunan bu komutla, Point Cloud üzerinden eğri komutunu kullanarak eğrinin mevcut bir nokta kümesinden geçmesi sağlanabilir.

k22.png
k23.png

Fit Curve: Nokta, eğri veya katı yüzey aracılığıyla bir dizi eğri oluşturmak için kullanılır. Fit Curve, bir çizgi, spline, daire veya elips olabilir.


  • Blend: İki eğri, çizgi, yay veya katı yüzey kenarı arasında bir eğri oluşturan bu komutta girişler arasında teğet ve eğrilik eşleştirme, kırpma yöntemleri, yan tutma yöntemleri ve eğrilik ağırlıkları yer alıyor.
k24.png
  • Offset: Bir eğriden, eğriler zincirinden veya katı yüzey kenarından ötelenen bir eğri oluşturmak için bu komutu kullanabilirsiniz.

k25.png
  • 2D Medial: İki eğri, yay veya daire arasında orta mesafede bir eğri oluşturmak için kullanılır. Medial eğri, matematiksel olarak iki eğri arasındaki bir dizi eşitlik noktasından geçen eğri olarak tanımlanır.

Kategori: ZW3D

Leave a comment