ZW3D Hakkında
ZW3D Komutları ve Açıklamaları
Hüseyin Orhun Demir
Sketch
-
Draw: Komutlar arası geçiş yapmadan çeşitli geometri türlerini çizmek için kullanılır. Tek bir komut ile çizgiler, teğet yaylar, 3 noktalı yaylar, yarıçaplı yaylar, daireler ve eğriler çizilmesine imkan tanır.
-
Line: Düz bir çizgi oluşturmak için kullanılan komuttur. 2 nokta arasına, paralel noktalara, dikey veya açısal yatay ve dikey olarak konumlandırılabilir.
-
Polyline: Uçtan uca eklenmiş çok parçalı çizgiler oluşturulmak için kullanılır.
-
Double Line: Uçtan uca eklenmiş çok parçalı bir çift çizgi oluşturmak için kullanılır. Oluşturulan çift çizgilerin sağ ve sol genişlikleri değiştirilebilir.
-
Axis: Axis, sonsuz uzunlukta bir çizgi oluşturur. Sağ tık ile birlikte de "Harici/Dahili geçiş yap" öğesiyle dahili ve harici eksenler arasında geçiş yapılabilir.
-
Circle: Sınır, yarıçap, boydan boya, 2 noktalı yarıçap, 2 nokta veya 3 teğet gibi çeşitli yöntemler ile daireler oluşturma imkanı sunar.
-
Arc: Bu komut ile boydan boya, yarıçap, merkez veya açı yayları oluşturulabilir.
-
Arc Segments: Uç uca eklenmiş teğet yay zinciri oluşturmak için kullanılır.
-
Rectangle: Yükseliği ve genişliği belirlenebilen dikdörtgenler oluşturur.
-
Polygon: Çokgen oluşturmak için bu komut kullanılır. Herhangi bir sayıda kenar veyta germe açısı belirtilerek kullanılabilir.
-
Ellipse: Noktalar tanımlanarak çeşitli elips türleri oluşturulabilir. Merkez, Köşe, Merkez açısı veya Köşe açısı belirlenerek de kullanılabilir.
-
Point: İstenilen konumda nokta oluşturmak için kullanılır. Parça yüzeyinde veya montajdaki bir aktif parçada kullanılabilir.
-
Points on Curve: Bir eğri üzerinde çoklu nokta oluşturmak için kullanılır.
-
Text: Bir düzlem üzerinde Standart tek noktalı metin, 2 puntolu metin veya kutu metni oluşturabilmenize imkan sağlar.
-
ReadySketch Text: Bir eğri boyunca devam eden metinleri oluşturmak için kullanılır. Metin logoları oluşturmak ve metin tasarımları için idealdir.
-
Text Ballon: Bu komut, seçilen bir noktada açıklama metni veya resim balonu oluşturur. Gerekli girdiler yalnızca metin dizisini veya resim dosyasını ve konum noktasını içerir.
-
Slot: İki nokta seçilip yarıçapı veya çapı tanımlanarak yuva oluşturmaya imkan tanıyan komuttur.
-
Notch: Bir eğri üzerinde çentik oluşturulmaya yarayan komut. Çentiğin konumu, yön açısı, yüksekliği ve şekil açısı belirlenerek kullanılır.
-
Spline: Eğrinin geçeceği bir dizi nokta veya bir dizi kontrol noktası tanımlayarak eğri oluşturmaya imkan sunar. İlk ve sonuncu arasındaki noktalar eğrilerin şeklini belirler.
-
3 Point Conic: 3 noktalı konik bir eğri oluşturmak için bu komut kullanılır. Başlangıç ve bitiş noktasından sonra üçüncü bir teğet noktası ile oluşturulur.
-
Pint Cloud Curve: Eğrinin geçmesi gereken noktaları tanımlayarak 3 boyutlu eğriler oluşturmaya imkan sunan bu komutla, Point Cloud üzerinden eğri komutunu kullanarak eğrinin mevcut bir nokta kümesinden geçmesi sağlanabilir.
Fit Curve: Nokta, eğri veya katı yüzey aracılığıyla bir dizi eğri oluşturmak için kullanılır. Fit Curve, bir çizgi, spline, daire veya elips olabilir.
- Blend: İki eğri, çizgi, yay veya katı yüzey kenarı arasında bir eğri oluşturan bu komutta girişler arasında teğet ve eğrilik eşleştirme, kırpma yöntemleri, yan tutma yöntemleri ve eğrilik ağırlıkları yer alıyor.
-
Offset: Bir eğriden, eğriler zincirinden veya katı yüzey kenarından ötelenen bir eğri oluşturmak için bu komutu kullanabilirsiniz.
-
2D Medial: İki eğri, yay veya daire arasında orta mesafede bir eğri oluşturmak için kullanılır. Medial eğri, matematiksel olarak iki eğri arasındaki bir dizi eşitlik noktasından geçen eğri olarak tanımlanır.
Leave a comment