Son Gönderiler

Arşivlenmiş Gönderiler

ZW3D Komutları ve Açıklamaları 28

1.jpg
  • Create Fillet: İki bitişik ayırma yüzeyi arasında özel bir fillet oluşturmak için bu komutu kullanın. Bunlar, 0'dan bir ayırma yüzeyinin bir ucunda ve diğer ucunda belirtilen yarıçapta doğrusal olarak değişen yarıçapa sahiptir. Gerekirse ayırma yüzeyini kırpın ve filtre üzerinden geri dikiş yapın.

2.jpg
  • Close: Ayırma yüzleri için bir rahatlama bölgesi oluşturmayı otomatikleştirmek için bu komutu kullanın. Bu komut, bir yüzey koleksiyonunu belirli bir açıda yukarı veya aşağı geçiş yapacak şekilde otomatikleştirmenize ve daha sonra belirtilen bir referans düzleminden öteye doğru devam etmenize olanak tanır.

3.jpg
  • Combine: Yalnızca çoklu boşluklar birleştirilmelidir. Bu komut, çoklu boşluk düzenleme parçalarını birleştirmeyi ve bunları bir combinepro bileşenine yerleştirmeyi gerçekleştirebilir. Kullanıcının sonraki işlemleri bu bileşende gerçekleştirilir.

4.jpg
  • Trim to Faces: Bu komut, bir yüzeyin veya şeklin diğer yüzeyler, şekiller ve/veya veri düzlemleri ile kesiştiği yerlerde kısmen kesilmesi için kullanılır. Bu kesme nesneleri öz-kesişebilir. Bu komut ayrıca bir katıyı kesme işlemine tabi tutabilir, ancak sonuçta açık bir şekil oluşur.

5.jpg
  • Workpiece: İş parçası, kalıp tasarımının bir parçasıdır. Kalıp çekirdeği ve oyuklarının yapılandırılması ve kalıba bağlanması için kalıbın bölümlerinin tamamen çevreleyen bir şekildir. İş parçasının boyutu, ürünün maksimum genel ölçüsüne dayanır. Kullanıcı, gerdirme ve yükseklik tanımlayarak iş parçasını oluşturabilir.

6.jpg
  • Trim: Kalıp plakasını mevcut aktif parça ve kalıp ayırma yüzeylerini kullanarak erkek ve dişi çekirdeklere ayır.

7.jpg
  • Parting Navigator: Parting nesnelerini hızlı bir şekilde gizlemek veya göstermek için bu komutu kullanın. Nesneyi parting gezgininde kontrol ederek çizim alanında görüntüleyin. Nesnenin durumu sol yöneticide de görüntülenecektir. Parting gezgininde, parting nesnelerinin adı, sayısı ve katmanı görüntülenebilir.

8.jpg
  • Runner: Runner, enjeksiyon kalıplama makinesinin nozulu ve kalıbın spru kapağı arasında dolu olan kalıp boşluğu doldurulurken plastik eriyiğinin akışını sağlayan kanaldır.

9.jpg
  • Gate: Gate, ana kanal, alt kanal ve kalıp boşluğunun birleştiği yerdir ve erimiş plastik alt kanaldan kalıp boşluğuna enjekte edildiği besleme fare yuvasıdır. Kalıp özellikleri ve ürün görünüm gereksinimlerine göre, birçok farklı kapak tasarım yöntemi vardır.

10.jpg
  • Cooling Loop: Bu komut ile, noktaları belirleyerek çekirdek, boşluk ve kalıp üzerinde hızlı bir şekilde soğutma kanalları oluşturabilirsiniz. Tek nesne tek bir gövdeye uygulanırken, iki nesne iki gövdeye uygulanır. Soğutma Döngüsü, kalıp çekirdeğini ve plakayı delmek için kullanılabilir.

11.jpg
  • Single Cooling: Bu komutu kullanarak soğutma yığını veya kısmi soğutma ekleyebilirsiniz. Tek soğutma oluşturmak için üç yöntem vardır: Otomatik projeler, İki boruyu bağla ve Nokta yönü.

12.jpg
  • Well: Bu komutu kullanarak soğutmayı su kanallarının ulaşamayacağı yapışma noktasına yönlendirin. Kuyu oluşturmak için, kullanıcı sadece bir yüzey ve kuyu konumunu belirlemek için bir nokta seçmelidir. Ayrıca, kullanıcı kuyu çapını, üst mesafeyi ve ters uzatmayı ayarlayabilir.

13.jpg
  • Cooling: Soğutma kanalı çapını girerek ve soğutma kanalı yönlendirmesini tanımlayan yol eğrilerini (genellikle birbirine bağlanan çizgiler) seçerek bir soğutma kanalı özelliği oluşturmak için bu komutu kullanın.

14.jpg
  • Plug/Connector Holes: Seçilen soğutma kanallarının sonlarında fiş konektör delikleri oluşturmak için bu komutu kullanın. Basit veya kontra-bor delikler oluşturabilir ve tıklanmış delikler için dişleri belirleyebilirsiniz. Ek seçenekler, delik özellik paketlerini kaydetmenize ve göz atmanıza olanak tanır.

15.jpg
  • Pipe Joint: Kalıp musluğu, su borularını bağlamak için kullanılan bir üründür ve özellikle kalıbın soğutma suyu ve yağını etkili ve hızlı bir şekilde bağlamak için kullanılır.

16.jpg
  • Pipe Ring: O-ring, dairesel bir kauçuk contalama halkasıdır. Contalama için en yaygın mekanik tasarımdır. Genellikle dış veya iç çevresinde dikdörtgen kesitli bir olukta takılır. Statik contalama, geri dönüş hareketli contalar, döner hareketli contalar vb. için kullanılabilir.

17.jpg
  • Slide: Bu komutu kullanarak, yüzeyde uzanan bir profil uzatarak kalıp kaydırma / ek özelliği oluşturun. Yeni özelliklerin uçlarının nasıl işleneceğini belirlemek için üç yöntem vardır.

18.jpg
  • Groove: Çizik, plakadaki çekirdek ve kavite için oyuk kazma işlemidir. Çizik, çekirdeği ve kaviteyi yerleştirmek için kullanılır. Çekirdek / kavite ve çizik plakasını seçtikten sonra, çizik derinliği otomatik olarak hesaplanır ve üç çizik modu mevcuttur. Ayrıntılar için aşağıya bakın.

19.jpg
  • Oil Groove: Yağ oluğu, kayarlar, kaldırıcı takımı ve aşınma bloğu gibi nispeten hareketli sürtünme yüzeylerinde açılır. Yağlama yağı ve küçük parçaları depolamak için kullanılır ve kalıpta geniş bir uygulama alanına sahiptir.

20.jpg
  • Taper Lock: Taper Lock, kullanıcının çekirdek kavite hizalamasını kolaylaştırmak için çekirdek kavite arasında oluşturulan bir kilittir.

21.jpg
  • Engrave: Oyma, kalıp tasarımında geniş çapta kullanılan bir yöntemdir ve kalıplama işlemi sırasında farklı parçalarda metin sembolü kazımaya yardımcı olur, örneğin kalıp numarası, iğ/iğ numarası ve soğutma gibi.

22.jpg
  • Airvent: Kalıp tasarımında, hava çıkışı, kalıp parçalarının yüzeyinde egzoz kanalı oluşturma işlevi olan yaygın bir fonksiyondur. Her kalıp setine evrensel olarak uygulanır, örneğin kalıp çekirdeği, yerleştirme parçaları ve hatta ürünle ilgisi olmayan kılavuzlar ve kılavuz kılıfı.

23.jpg
  • MoldBase: MoldBase, aynı zamanda Kalıp Tabanı olarak da bilinir, genellikle plastik kalıplar için kullanılır. ZW3D, yaygın olarak kullanılan standartlaştırılmış kalıp tabanını sağlar ve kullanıcılar şirketin gereksinimlerine uygun olarak özelleştirme işlevini kullanarak kendi kalıp tabanlarını tanımlayabilir ve genişletebilirler.

24.jpg
  • MoldBase Modify: Seçilen kalıp tabanının parametrelerini değiştirmek için bu komutu kullanın.

25.jpg
  • Set Attribute: ZW3D standart parça fonksiyonu tarafından kullanılan plaka özniteliğini ayarlamak için bu komutu kullanın. Nesne düğmesine tıklandığında, ZW3D seçilen şekle plaka tanımlaması, renk özellikleri vb. ekler.

26.jpg
  • User-Defined: MoldBase, aynı zamanda Kalıp Tabanı olarak da bilinir, genellikle plastik kalıplar için kullanılır. "Kullanıcı Tanımlı" işlevini kullanarak kendi kalıp tabanı plakalarını tanımlayın.

Kategori: ZW3D

Leave a comment