Son Gönderiler

Arşivlenmiş Gönderiler

ZW3D Komutları ve Açıklamaları 30

ASSEMBLY

1.jpg
  • Insert: Bu komutu kullanarak mevcut bir dosyadan bir bileşeni etkin parçanın alt bileşeni olarak ekleyin. Bir bileşen bir parçanın örneği (referansı) veya kopyası olabilir. Bileşen, etkin dosyadan veya başka bir dosyadan eklenebilir.

2.jpg
  • New to Insert: Bu komutu kullanarak yeni oluşturulan bileşenleri ekleyin. Kullanıcılar bileşenler oluştururken, tasarlanan türleri açılır menüden seçebilirler.

3.jpg
  • Multi Insert: Bu komutu kullanarak bir veya daha fazla bileşeni tekrarlayarak ekleyin.

4.jpg
  • Include Unplaced Component: Bu komutu kullanarak montaj ağacında yerleştirilmemiş bir bileşen ekleyin.

5.jpg
  • Smart Fastener: Bu komutu kullanarak delik veya delik özelliklerine dayalı birleştirme elemanları ekleyin.

6.jpg
  • Change: Bu komutu kullanarak etkin montajda bileşen örneklerinin parçasını değiştirin. Ayrıca Bul/Değiştir Ad Referanslarına bakın.

7.jpg
  • Edit: Bu komut, bir bileşeni düzenlemek için mevcut bileşeni etkinleştirir (yani, etkin parça haline gelir). Bu, bir bileşene sağ tıklayarak Düzenle Parça'yı seçmekle aynıdır. Bir bileşen bir parçanın örneği (referansı) dır. Bu komutla, kaynak parça etkin dosyada yer almalıdır.

8.jpg
  • Merge: Bu komutu kullanarak bir bileşenden bir temel şekil (Temel seçeneğini kullanarak) veya özellik (Eklemek, Kaldırmak veya Kesişim seçeneklerini kullanarak) oluşturun. Temel seçeneği kullanırken, bileşen etkin parçada "bağımsız" bir temel şekline dönüşür. Yeni şekil, oluşturulduğu bileşenle ilişkilidir.

9.jpg
  • Extract Shape: Bu komutu kullanarak etkin parçadan "bağımsız" bir şekli kendi bileşen parçasına çıkarın ve bileşenle değiştirin.

10.jpg
  • Geom to Part: Bu komutu kullanarak, etkin parçadan bir hedef parçaya geometri kopyalayabilirsiniz (yeni veya mevcut). Geometriyi kopyalamakla kalmayıp geometriyi oluşturan geçmişi de kopyalamak isterseniz "Geçmişi Çıkar" seçeneğini kullanabilirsiniz.

11.jpg
  • External Part: Bu komut, harici bir parçayı kopyalayıp ardından şekil olarak etkin parçaya yerleştirmek için kullanılır. İlk olarak bir ZW3D dosyası ve nesne seçin ve sonra bir yerleştirme noktası belirtin. Şekil, kopyalandığı parça ile ilişkilendirilir. Bu bir bileşen eklemeye benzer.

12.jpg
  • Common Constraint: Etkin parça/montajda iki bileşeni veya kabuğu ilişkilendiren bir hizalama kısıtlaması oluşturur. On bir kısıtlama koşulundan (Çakışan, Teğet, Konsantrik, Paralel, Dik, Açı, Kilitle, Mesafe, Ortalama, Simetri veya Çerçeve) seçim yapabilirsiniz.

13.jpg
  • Mechanical Constraint: Etkin parça/montajda iki bileşeni veya kabuğu ilişkilendiren bir hizalama kısıtlaması oluşturur. Yedi kısıtlama koşulundan (Dişli, Yol, Doğrusal Çift, Paket ve Dişli, Vida, Yuva, Kam) seçim yapabilirsiniz.

14.jpg
  • Pulley: Kasnak komutu kasnak parçalarının (kayışlar, zincirler, senkron kayışlar) tasarımı için kullanılır. Not: Kasnak özellikleri oluşturmak için iki veya daha fazla kasnak geometrisi seçmeniz gerekiyor.

15.jpg
  • Fix: Bileşen mevcut konumunda sabitlenir ve kısıtlama sistemi çözüldüğünde hareket etmez.

16.jpg
  • Edit Constraint: Bu komut, bir bileşenin hizalama kısıtlamalarını düzenler. Ortak Kısıtlamalar ve Mekanik Kısıtlamalar komutuna benzer bir seçenekler formu görüntülenir ve hizalama kısıtlamalarını listeler, kısıtlamaların düzenlenmesini, silinmesini ve ekleme işlemlerini destekler.

17.jpg
  • Pattern: Bu komutu kullanarak bileşenleri örüntüleyebilirsiniz. Altı farklı örüntüleme yöntemi mevcuttur (Poligon Hariç). Örüntü bileşenlerinden birini düzenlerseniz, diğerleri de buna göre değiştirilir.

18.jpg
  • Move: Bu komutu kullanarak bir montajda bileşenleri taşıyabilirsiniz. Yönlere, noktalara ve çerçevelere yönelik çeşitli yöntemler desteklenir.

19.jpg
  • Mirror: Bu komutu, bir ölçü düzlemi, düzlemsel yüzey veya eskiz boyunca bileşenleri yansıtmak için kullanın. Bir montaj bileşenini yansıtmak, yeni bir parça oluşturur ve onu etkin montaja bir bileşen olarak ekler.

20.jpg
  • Cut: Bu komutu kullanarak bir montajdaki bir veya daha fazla bileşeni başka bir bileşen veya şekille kesin.

21.jpg
  • Hole: "Montaj Kesimi" gibi, bu komut seçilen bileşenlerden malzeme kaldırmak için başka bir araçtır. Parçada "Delik Özelliği" ile aynı delik türlerine sahiptir ve yalnızca montajda var olabilir, seçilen bileşenlerin orijinal modelleme sürecini etkilemez.

22.jpg
  • Fillet: "Montaj Kesimi" gibi, bu komut, seçilen bileşenlerden malzeme kaldırmak için başka bir araçtır. Parça modunda "Yuvarlatma / Çamfer Özelliği" ile aynı çoğu yuvarlatma / çamfer türünü korur, ancak bazı gelişmiş özellikler gerçekleştirilemez.

23.jpg
  • Chamfer: "Montaj Kesimi" gibi, bu komut, seçilen bileşenlerden malzeme kaldırmak için başka bir araçtır. Parça modunda "Yuvarlatma / Çamfer Özelliği" ile aynı çoğu yuvarlatma / çamfer türünü korur, ancak bazı gelişmiş özellikler gerçekleştirilemez.

24.jpg
  • Drag: Bu komut, bir bileşeni DOF (derece özgürlüğü) boyunca sürüklemek için kullanılır. İlk olarak hareket ettirilecek bileşen üzerinde bir nokta seçin. Ardından imleci hareket ettirin ve kısıtlanmayan eksenler boyunca veya boyunca bileşenin serbestçe hareket etmesini izleyin.

25.jpg
  • Rotate: Bu komut, seçili kabuk veya bileşeni sınırlayıcı kutunun merkezi etrafında dinamik olarak döndürmek için kullanılır. Önce döndürülecek bir bileşen seçin, ardından imleci hareket ettirin ve bileşenin kısıtlanmayan eksenler boyunca veya boyunca serbestçe dönmesini izleyin.

26.jpg
  • Constraint Status: Bu komut, bir bileşen için mevcut sınırlama durumunu sorgulamak için kullanılır. Form, etkin montajdaki tüm bileşenlerin döngüsü için seçenekler sağlar. Her bileşen, hizalama durumu görüntülendiğinde grafik penceresinde vurgulanır.

27.jpg
  • Interference Check: Bu komut, bileşenler veya montaj arasındaki müdahaleyi kontrol etmek için kullanılır. Bir montajdaki bastırılmış bileşenler, bu hesaplamalar sırasında yoksayılır.

28.jpg
  • Clearance Check: Bu komut, bileşenler veya montaj arasındaki açıklığı kontrol etmek için kullanılır.

29.jpg
  • Compare Parts: Bu komut, iki parçayı karşılaştırmak ve aralarındaki farklı yüzleri göstermek için kullanılır.

30.jpg
  • 3D BOM: Montaj parçalarının tüm bileşenlerinin BOM (malzeme listesi) tablosunu göstermek için bu komutu kullanın.

31.jpg
  • New Animation: Yeni bir ZW3D animasyonu oluşturmak için bu komutu kullanın. Komut seçenekleri sekmesinin Gerekli Girdi bölümünden Toplam animasyon süresini girin. Animasyon için isteğe bağlı olarak bir ad belirtebilirsiniz.

32.jpg
  • Edit Animation: Var olan bir ZW3D animasyonunu düzenlemek için bu komutu kullanın. Komut seçenekleri sekmesinin Gerekli Girdi bölümünden düzenlenecek animasyonu seçin.

33.jpg
  • Inquire Animation: Var olan bir ZW3D animasyonu hakkında bilgi almak için bu komutu kullanın. Komut seçenekleri sekmesinin Gerekli Girdi bölümünden aranacak animasyonu seçin.

34.jpg
  • Delete Animation: Var olan bir ZW3D animasyonunu silmek için bu komutu kullanın. Komut seçenekleri sekmesinin Gerekli Girdi bölümünden silinecek animasyonu seçin. Silme işlemini gerçekleştirmek için Tamam'ı seçin.

35.jpg
  • Exploded View: Var olan bir açılmış görünüm seçilirse, etkinleştirilecektir. Ancak henüz oluşturulmamışsa yeni bir görünüm oluşturulacaktır.

36.jpg
  • Exploded New Video: Başka bir görünüme geçin ve animasyonu AVI formatında kaydedin.



Kategori: ZW3D

Leave a comment