ZW3D Hakkında
ZW3D Komutları ve Açıklamaları 2
Hüseyin Orhun Demir
Sketch
![1.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/1.jpg)
-
Fillet: İki eğri arasında bir radyus oluşturmak için kullanılır.
![2.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/2.jpg)
-
Fillet Chain: Birden fazla eğri arasında, belirli bir yarıçapta radyus oluşturmak için kullanılır.
![3.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/3.jpg)
-
Chamfer: Bu komut ile iki sınır eğrisi arasında pah oluşturulabilir.
![4.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/4.jpg)
-
Chamfer Chain: Birden fazla eğri arasında pah oluşturmak için kullanılır. Eğriler arasındaki her bitişik eğri arasında bir pah olacaktır.
![5.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/5.jpg)
-
Power Trim: Farenin sol düğmesine basılı tutup sürükleyerek, imlecin üzerinden geçtiği objeleri kırpabilirsiniz.
![6.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/6.jpg)
-
One Touch Trim: Eğri parçalarını seçerek kırpmak için bu komutu kullanabilirsiniz. Kırpma sınırları için en yakın kesişen eğriler kullanılır.
![7.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/7.jpg)
-
Trim/Extend: Bir çizgiyi, yayı veya eğriyi kırpmak veya uzatmak için kullanılır. Önce kırpılacak veya uzatılacak eğriyi seçin, daha sonra bir uzatma noktası veya kırpma noktası belirleyerek işlemi tamamlayın.
![8.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/8.jpg)
-
Trim/Split Curve: Birbirleri ile kesişen eğrileri kırpmaya veya ayırmaya yarayan komuttur.
![9.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/9.jpg)
-
Trim/Split at Point: Bir eğriyi, seçili noktalardan kırpmak veya bölmek için kullanılır.
![10.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/10.jpg)
-
Trim/Extend to Corner: İki eğriyi seçerek bir köşe oluşturacak şekilde kırpabilir ya da uzatabilirsiniz.
![11.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/11.jpg)
-
Delete Bowties: Ofset uygulanmış eğri kümesine, yarıçapından daha büyük bir mesafede fillet komutu uygulandığında ortaya çıkan 'Bowtie' adı verilen fazlalıkları yok eder.
![12.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/12.jpg)
-
Split at Intersections:"Delete Bowties" komutundaki gibi Ofset uygulanmış eğri kümesine, yarıçapından daha büyük bir mesafede fillet komutu uygulandığında ortaya çıkan 'Bowtie' adı verilen fazlalıkları böler.
![13.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/13.jpg)
-
Equation: Denklem kümesi tarafından iki boyutlu veya üç boyutlu bir eğri çizmek için bu komutu kullanabilirsiniz. Ayrıca bu komutla, parabol ve hiperbolik sinüs gibi önceden tanımlanmış eğriler eklenebilir.
![14.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/14.jpg)
-
Modify: Bir eğri üzerinde modifikasyonlar gerçekleştirmek için kullanılır.
![15.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/15.jpg)
-
Concatenate: Mevcut eğrileri birleştirerek bir eğri oluşturmak için kullanılır. Uçtan uca bağlı eğrileri seçerek Tanjant ya da Curveture oluşturabilirsiniz.
![16.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/16.jpg)
-
Convert to Arcs/Lines: Mevcut bir eğriden yay veya çizgi parçası oluşturmak için bu komutu kullanabilirsiniz.
![17.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/17.jpg)
-
Add Constraints: Bu komut seçilen öğelere göre mevcut constraintsları görüntüler. Bir constraint oluşturmak için önce geometrileri daha sonra ise constraint'i seçin.
![18.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/18.jpg)
-
Auto Constrain: Mevcut çizim geometrilerini analiz etmek, constraintleri ve ölçümlendirmelerini otomatik olarak eklemek için bu komutu kullanabilirsiniz.
![19.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/19.jpg)
-
Fix: Bir geometrinin geçerli konumunda sabit kalması için bir noktaya veya bir girişe ekleyin.
![20.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/20.jpg)
-
Points Horizontal: Bir noktaya yatay constraint oluşturun ve bunun bir taban noktasının Y değerine yatay kalacak şekilde bir noktaya iliştirin. Kısıtlanmış noktalar kısıtlama silinene kadar Y değerinde yatay kalır.
![21.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/21.jpg)
-
Points Vertical: Bir noktaya dikey constraint oluşturun ve bunun bir taban noktasının X değerine dikey kalacak şekilde bir noktaya iliştirin. Kısıtlanmış noktalar kısıtlama silinene kadar X değerinde dikey kalır.
![22.jpg](https://integva.com.tr/img/cms/komut/k2/22.jpg)
-
Points to Midpoint: Bir noktayı, seçilen iki noktanın ortasında olacak şekilde sınırlamak için bu komutu kullanabilirsiniz. İki noktadan herhangi biri hareket ettirilirse sınırlandırılan nokta, kısıtlama islinene kadar iki noktanın orta noktasında kalacaktır.
Leave a comment