ZW3D Hakkında
ZW3D Komutları ve Açıklamaları 4
Hüseyin Orhun Demir
Sketch
-
Equation Manager: Bir denklem veya denklem seti oluşturmak içi bu yöneticiyi kullanabilirsiniz. Her denklem, denklem listesine eklenir.
-
Toggle Reference: Referans boyutları açıp kapatmak içi kullanılır. Referans boyutları ise parantez içinde gösterilir.
-
Modify Value: Bir çizim boyut değerini değiştirmek için kullanılır. Yeni değer, tanımladığı çizim geometrisini otomatik olarak yönlendirecektir. Çizimden çıktıktan sonra aktif parçayı yeniden oluşturmak için, "Geçerli Parçayı Yeniden Oluştur" komutunu kullanmanız gerek.
-
Link to Variable: Bir çizim boyutlandırması ile bir çizim değişkeni arasında bir bağlantı kurmak için kullanılır.
-
Unlink Variable: 'Link to Variable' komutuyla yapılan çizim boyutu ile çizim değişkeni arasındaki bağlantıyı kesmek için kullanılır.
-
Modify Dimension: Bir boyutun metin dizisini değiştirmek için kullanılır.
-
Modify Text Point: Bir boyutun metin noktası konumunu değiştirmek için kullanılır. Boyut metni ve uzatma çizgileri buna göre uyarlanacaktır.
-
Make Block: Esnek ve rijit blok oluşturmak için kullanılır. Çizimde, bir dizi geometriyi tek bir nesne olarak ayarlayabilirsiniz.
-
Insert Block: Oluşturulan esnek ve rijit blokları eklemek için kullanılır.
-
Block Manager: Çizim bloğunu yönetmek için kullanılır.
-
Add Entity To Block: Oluşturulan esnek veya rijit bloğa farklı bir giriş eklemek için kullanılır.
Custom Ready Sketch: Hazır çizimleri görüntülemek için bu başlığı kullanabilirsiniz.
-
Trace Profile: Bu komut, mevcut çizim geometrisinden bir izleme profili oluşturur. Yalnızca birbirine bağlı geometrinin belirli bir çevresini kullanmak istediğinizde kullanışlıdır. İz profili, temel alınan geometriye parametrik olarak sınırlandırılmıştır.
-
Delete Trace Profile: Bu komut, etkin çizimdeki izleme profilini siler.
-
Offset Trace Profile: Mevcut bir iz profiline ofset ekler. Offset oluşturulacak izleme profilini seçin ve mesafeyi belirtin. Pozitif değerler dış ofset oluştururken, negatif değerler iç ofset oluşturur.
-
Reference: Etkin parçada bulunan bir eğriyi, katı yüzeyi, noktayı veya veriyi çizim düzlemine yansıtmak için kullanılır.
-
Unlik Reference: Referans geometrisini normal geometriye dönüştürmek için kullanılır.
-
Image: Aktif çizim sayfasına bir görüntü sembolü eklemek için kullanılır.
-
Pattern: Çizimi bir noktadan diğerine doğrusal veya dairesel modelde çoğaltmak için bu komutu kullanabilirsiniz.
Leave a comment