ZW3D Hakkında
ZW3D Komutları ve Açıklamaları 10
-
Reverse Direction: Yüzlerin veya şekillerin normal yönünü tersine çevirir. Yüzün veya şeklin geçerli yönünü gösteren yön okları görünecektir.
-
Set Face Direction: Herhangi bir yüzey seçmeden orta tuşa tıklarsanız, aktif parçadaki tüm yüzeyler pozitif z ekseni olan varsayılan görünüm yönüne yönlendirir.
-
Modify Isoline Num: Bir yüzün U ve V yönlerinde görüntülenen izolin sayısını ayarlayın.
-
Reverse UV Param Spaces: Bu komut, seçilen yüzeylerin U ve V parametre uzayını tersine çevirir.
-
Modify Ctrl Pts: Bir yüzeyi, bir veya daha fazla kontrol noktasını taşır. Yalnızca bir kontrol noktası seçilirse, bu nokta taşıma için referans noktası olarak kullanılır. Aksi takdirde, seçilen tüm kontrol noktalarının barycenter'ı kullanılır.
-
Merge Faces: Ortak sınırları olan yüzleri tek bir sürekli yüz halinde birleştirir. Yüzeylerin aynı şekle ait olması gerekmez. İki yüzeyin kenar sınırları geometri toleransı dahilinde çakışmalıdır.
-
Join Faces: Belirtilen şekillerde aynı geometriye sahip yüzeyleri birleştirir.
-
Match Edges: Bir yüzeyin kesilmemiş kenarını bir eğriyle eşleştirir.
-
Match Tangency: İki bitişik yüzeyi, ortak bir kenar boyunca sürekli teğet olacak şekilde değiştirir.
-
Smooth via FEM: Bir veya daha fazla NURBS yüzeyini düzleştirir. Bu komut Sonlu Elemanlar Yöntemini (FEM) kullanır.
-
Emboss: Harici bir raster görüntü dosyasını yükseklik haritası olarak kullanarak bir yüzü kabartır (deforme eder). Dosya renkliyse, tek renge dönüştürür.
-
Unfold the Plane: Bir katı yüzeyin kenarlarından açılan bir dizi 2B düzlemsel eğri oluşturmak için bu komut kullanılır.
-
Explode: Yüzeyleri temel şekillerinden ayırır. Patlatılacak yüzeyleri seçin ve ardından patlatmak için orta tıklatın.
-
Sew: Yüzeyleri (veya bağlantı kenarlarını) tek bir kapalı katıya dikerek yeni bir özellik oluşturur. Yüzeylerin kenar sınırları dikilmek için çakışmalıdır (yani, dikme toleransından daha büyük serbest kenar boşlukları olmamalıdır).
-
Delete Loop: Bir yüzden trim döngüsünü kaldırmak için bu komut kullanılır. Önce yüzeyi seçin ve ardından ihtiyacınız olan seçenekleri belirleyin.
-
Replace Loop: Değiştirilecek yüzü (F) seçin ve kaldırılacak ilmekler (L) üzerinde bir kenar seçin. Eklenecek yeni trim halkaları için eğrileri (C) seçin. Yeni trim döngüsü için seçilen eğriler yüzeye normal olarak yansıtılır.
-
Invert Loops: Bir yüzün trim halkalarını (E) ters çevirerek bir yüz oluşturur.
-
Split Edge: Bir yüzeyin kenarını seçilen bir noktada böler. Yüzey kenarını (E) seçin ve ardından bölme noktasını (P) seçin.
-
Concatenate: Yüzeyler üzerindeki uyumlu bitişik (yani sıralı) kenarları birleştirir (bir araya getirir).
-
Refit Edge: Daha pürüzsüz ve daha kompakt hale getirmek için kenar eğrilerini belirli bir tolerans dahilinde yeniden düzenler. Düzeltme yapılacak kenarları seçin veya tüm kenarlar için orta tuşa tıklayın.
Leave a comment