Son Gönderiler

Arşivlenmiş Gönderiler

ZW3D Komutları ve Açıklamaları 19

HEAL

1.jpg
  • Heal/Analyze: Bu komut, varlık parçasının geometrisi ile ilgili anormal koşulları (düğüm noktaları, kenar eğrileri, UV eğrileri, yüz sınırları vb.) analiz eder. Bu koşullar, yüz kenarları arasındaki boşluklar ve örtüşen düğüm noktaları gibi durumları içerir.

2.jpg
  • Gap Tighten: Bu komut, topolojiyi değiştirmeden, kenarların ve düğüm noktalarının boşluklarını azaltmak için kullanılır.

3.jpg
  • Show Open Edges: Bu komut, aktif parçada bulunan tüm açık kenarları (varsa) kaydırmanıza olanak tanıyan bir form görüntüler.

4.jpg
  • Check Edge: Bu komut, eğri uzunlukları belirli bir toleranstan daha küçük ve aktif parçanın topolojisini tanımlamak için gerekli olmayan küçük kenarları kontrol eder ve/veya siler.

5.jpg
  • Split Edge: Bu komut, bir yüzün kenarını seçilen bir noktada bölmek için kullanılır. Önce yüz kenarını seçin, ardından bölme noktasını seçin.

6.jpg
  • Concatenate: Bu komut, yüzeylerdeki uyumlu bitişik (yani ardışık) kenarları birleştirmek için kullanılır. Yüz kenarlarındaki düğüm noktalarını birleştirmek için seçebilirsiniz veya komutun tüm düğüm noktalarını bulmasına izin verebilirsiniz. Kapalı bir kenar kümesindeki birleştirme sırası keyfidir.

7.jpg
  • Refit Edge: Bu komut, kenar eğrilerini belirli bir toleransa kadar yeniden sığdırmak için kullanılır ve daha düzgün ve kompakt hale getirir. Aday kenarlar, anormal parametrelendirme veya çok sayıda kontrol noktasına sahip olabilir. Yeniden sığdırmak için kenarları seçin veya tüm kenarlar için orta tıklama yapın.

8.jpg
  • Delete Loop: Bu komut, bir yüzeyden bir kesim halkasını kaldırmak için kullanılır. Önce yüzeyi seçin ve ardından ihtiyacınız olan seçenekleri seçin.

9.jpg
  • Replace Loop: Bu komut yüzeyin kesim döngüsünü değiştirmek için kullanılır. Yeni kesim döngüsü için seçilen eğriler yüzeysel olarak projekte edilir. Loops veya Curves (aşağıda belirtildiği gibi) üzerinde orta tıklama farklı sonuçlar üretir. Kesim döngüleri eklenip, silinebilir veya değiştirilebilir.

10.jpg
  • Invert Loops: Bu komut, bir yüzün kesim halkalarını ters çevirerek bir yüz oluşturmak için kullanılır.

11.jpg
  • Sew: Bu komut, yüzleri (veya kenarları birleştirerek) tek bir kapalı katıya dikerek dikiş yaparak yeni bir özellik oluşturmak için kullanılır.

12.jpg
  • Explode: Bu komut, yüzleri temel şekilden ayırarak (yani ayrı olarak) patlatmak için kullanılır.

12.jpg
  • Sew Edge's Gap: Bu komut, iki set yüz kenarı arasında var olan boşluğu dikişlemeye çalışır.

13.jpg
  • Close Gaps: Bu komut, genellikle ithal geometriyi ele almak için tasarlanmıştır ve paylaşılan yüz kenarları arasında var olan boşlukları dikişlemeye çalışır.

14.jpg
  • Fill Gap: Bu komut, yüzler arasındaki açık boşlukları doldurur.

15.jpg
  • Analyze Plane: Eğer kesilmemiş bir yüz düzlemsel değilse ama kesilmiş yüz düzlemsel ise, o zaman kesilmiş yüzü düzlemsel bir yüze dönüştürmek için bu komut kullanılabilir.

16.jpg
  • Reverse Direction: Bu komut, yüzlerin veya şekillerin normal yönünü tersine çevirmek için kullanılır. Yön okları, yüzün veya şeklin mevcut yönünü gösterir.

17.jpg
  • Extend Face: Bu yöntem, açık kabuk özelliklerinin birden fazla yüz ve kenarlarını aynı anda uzatmak için Free Form araç çubuğundan veya Düzenleme> Yüz açılır menüsünden bu simge tarafından çağrılır.

18.jpg
  • Split with Curves: Bu komut, bir yüzeyi veya şekli bir eğri veya eğri setinde bölmek için kullanılır. Eğriler birbirleriyle kesişirse, çıkıntılar sonuçta oluşan yüzeylere yansıtılır. Bu komut bağlantıyı korur.

19.jpg
  • Split with Faces: Bu komutu, bir yüzeyin veya şeklin başka bir yüzey, şekil veya veri düzlemleriyle kesiştiği yerde bölmek için kullanın.

20.jpg
  • Fix Primitive Faces: Bu komut, bir yüzeyi veya şekli bir eğri veya eğri setinde bölmek için kullanılır. Eğriler birbirleriyle kesişirse, çıkıntılar sonuçta oluşan yüzeylere yansıtılır. Bu komut bağlantıyı korur.

21.jpg
  • Merge Faces: Bu komut, ortak sınırları olan yüzeyleri tek bir sürekli yüzeye birleştirmek için kullanılır.

22.jpg
  • Join Faces: Bu komut, seçilen şekillerdeki yüzeyleri otomatik olarak birleştirmek için kullanılır.

23.jpg
  • Math Edges: Bu komut, bir yüzeyin kesilmemiş kenarını bir eğriyle eşleştirmek için kullanılır.

24.jpg
  • Match Tangency: Bu komut, ortak bir kenarı olan iki bitişik yüzeyi birleştirerek, paylaşılan kenar boyunca teğet sürekliliğini sağlamak için kullanılır.

25.jpg
  • Check Corners: Bu komut, seçilen köşe noktalarındaki uyuşmazlık hatalarını kontrol etmek ve bir veya daha fazla hatayı düzeltmek için kullanılır.

26.jpg
  • Heal Corners: Bu komut, seçilen şeklin tüm köşe noktalarındaki uyuşmazlık hatalarını düzeltmek için kullanılır.

Kategori: ZW3D

Leave a comment