ZW3D Hakkında
ZW3D Komutları ve Açıklamaları 3
Hüseyin Orhun Demir
Sketch
-
Point to Line/Curve: Bir noktadan, çizgi veya eğri constrainti oluşturun ve bunu bir veya daha fazla noktaya ekleyin. Bir taban çizgisi seçilirse, noktalar bir taban çizgisiyle aynı çizgide kalır. Taban çizgisi değiştirilirse, constraint silinene kadar noktalar onunla aynı doğruda kalacaktır.
-
Point to Intersection: Bir noktadan kesişme constraiti oluşturup, bunu bir veya daha fazla noktaya ilişkilendirerek iki temel eğrinin kesişme noktasına kalmasını sağlayabilirsiniz. Temel eğriler, yaylar, daireler veya eğriler olabilir.
-
Point Coincident: Taban noktasıyla çakışan bir veya daha fazla noktaya constraint oluşturmak için kullanılır.
-
Horizontal: Birden fazla çizgiyle ilişkilendirerek, bir yatay constraint oluşturabilirisiniz.
-
Vertical: Birden fazla çizgiyle ilişkilendirerek, bir dikey constraint oluşturabilirsiniz.
-
Symmetrical: Simetrik bir constraint oluşturun ve noktaları taban çizgisi etrafına simetrik olarak konumlandırın.
-
Partially Symmetrical: Bu komut ile kısmen simetrik constraint elde edilebilir.
-
Perpendicular: Dikey bir constraint oluşturun ve bunu taban çizgisine dik kalacak şekilde eğriler veya çizgiler ekleyin.
-
Parallel: Bir paralel kısıtlama oluşturun ve bunu bir taban çizgisine paralel kalacak şekilde bir çizgiye/çizgilere ekleyin.
-
Collinear: Bir eşdoğrusal kısıtlama oluşturun ve bunu bir taban çizgisine eşdoğrusal kalacak şekilde bir satıra/çizgilere ekleyin.
-
Tangent: Bir eşdoğrusal constraint oluşturun ve bunu bir taban çizgisine eşdoğrusal kalacak şekilde bir çizgiye/çizgilere ekleyin.
-
Equal Length: Eşit mesafede bir constraint oluşturun ve başka bir girişe eşit mesafede kalması için bunu bir öğeye ekleyin.
-
Equal Radius: Eşit bir yarıçap constrainti oluşturun ve başka bir girişe yarıçap mesafesine kalması için bunu bir öğeye ekleyin.
-
Equal Curvature: Eğriden eğriye, eğriden yaya, eğriden çizgiye eklenebilen eşit bir eğrilik constraiti oluşturulabilir.
-
Point to Center: Eşmerkezli bir constraint oluşturun ve bunu bir ya da daha fazla noktaya iliştirin, böylece bir taban yayı veya daireye eşmerkezli kalabilir.
-
Quick Dimension: Bu komutu, bir girişi veya boyut noktasını seçerek boyut oluşturmak için kullanabilirsiniz. Seçilen öğelere, noktalara ve komut seçeneklerine bağlı olarak birçok farklı boyut türü oluşturulabilir. Akıllı yan taraftaki tabloyu kullanarak boyutlandıracaktır.
-
Linear: İki nokta arasında yatay, dikey veya doğrusal olarak hizalanmış boyut oluşturmak için Linear komutunu kullanın.
-
Linear Offset: İki paralel çizgi arasında doğrusal bir offset boyutu oluşturmak için kullanılır.
-
Symmetry: Bir nokta ile merkez çizgisi arasında doğrusal simetrik bir boyut oluşturmak için kullanılır.
-
Angular: Yatay, dikey, 3 nokta veya yay olmak üzere iki eğri arasında boyutlandırma yapabilirsiniz. Eğer enterpolasyon eğrisini seçerseniz, en yakın enterpolasyon noktası seçilecektir.
-
Raial/Diametric: Radyal ölçümlendirme oluşturmak için kullanılır. Standart, çap, kırık, büyük ve lider radyal boyutlandırmalar yapabilirsiniz.
-
Arc Length: Yay uzunluklarını boyutlandırmak için kullanılır.
-
Perimeter: Çevre boyutlandırması yapmak için kullanılır.
Leave a comment