Son Gönderiler

Arşivlenmiş Gönderiler

ZW3D Komutları ve Açıklamaları 8

 
1.jpg
2.jpg
  • Replace: Bir katının veya şeklin (B) bir veya daha fazla yüzünü başka bir yüz veya şekille (R) değiştirir

3.jpg
  • Resolve SelfX: Seçili yüzlerdeki öz kesişimleri ve tersine çevrilmiş bölgeleri (ters çevrilmiş iç döngü durumları dahil) kaldırır.

4.jpg
5.jpg
  • Inlay: Inlay komutu, bir ana hat metin yazı tipi tarafından oluşturulacağı gibi bir dizi kapalı eğri döngüsünü bir yüze gömmek ve ardından yükseltilmiş veya çökük bir metin efekti vererek istenen mesafeyle oluşturulan yeni iç yüzleri kaydırmak için kullanılır.

6.jpg
7.jpg
  • Punch: İki şekil (düz veya açık şekiller) arasında delme işlemi gerçekleştirmek için bu komutu kullanın. Progresif bir kalıp sac uygulamasında, bu komut sonuçta ortaya çıkan zımba alanını oluşturmak için kullanılabilir.

8.jpg
9.jpg
  • Cylindrical Bend: Bir şekli, silindirik şekle bükmek için bu komut kullanılır.

10.jpg
  • Toroidal Bend: Bir şekli, toroidal şekle bükmek için bu komut kullanılır.

11.jpg
12.jpg
  • Twist: Bir şekli, spiral şekle bükmek için bu komut kullanılır.

13.jpg
  • Taper: Bir şekli, konik şekle bükmek için bu komut kullanılır.

14.jpg
15.jpg
  • Stretch: Bir şekli uzatmak için kullanılır.

16.jpg
  • Morph With Point: Dönüşüm, yüzdeki bir noktayı tutup farklı şekillerde sürükleyerek gerçekleştirilir.

17.jpg
  • Morph with Curve: Dönüşüm, yüzdeki bir noktayı tutup farklı şekillerde sürükleyerek gerçekleştirilir.

18.jpg
  • Morph to Curve: Bu komut, bir modeldeki bir eğriyi yakalamanıza ve onu bir hedef eğriye dönüştürmenize olanak tanır. Eğriye yakın yüzeyler değiştirilir.

19.jpg
  • Morph by Offset: Bu komut, bir şekildeki bir eğriyi tutmanıza ve onu hareket ettirmek yerine kaydırmanıza olanak tanır. Yine eğriye yakın yüzeyler, tıpkı bir noktaya yakın yüzeyler gibi sürüklenir. Eğriyi seçin ve ardından ofseti girin veya sürükleyin.

20.jpg
  • Wrap to Faces: Bir geometri kümesini bir yüz kümesiyle eşlemek ve dönüştürmek için bu komutu kullanın. Bu geometriler bir düzlem üzerinde olmalıdır. Bu, bir dizi yüz üzerine bir 3B logo yerleştirmek için kullanışlıdır.

21.jpg
  • Wrap Pattern to Faces: Şekilleri, eğrileri, noktaları veya blokları iki yönde çoğaltmak için bu komutu kullanın ve ardından deseni belirtilen yüze sarın. Ayrıca deseni ölçekleyebilir veya örneklerin sayısını ve aralığını ayarlayabilirsiniz.

22.jpg
23.jpg
  • Pattern Geometry: Şekillerin, yüzlerin, eğrilerin, noktaların, metinlerin, çizimlerin, veri düzlemlerinin ve desen desenlerinin herhangi bir kombinasyonunu çoğaltmak için bu komutu kullanabilirsiniz.

24.jpg
  • Pattern Feature: Çizimi veya herhangi bir unsur kombinasyonunu çoğaltmak için kullanılır.

25.jpg
  • Mirror Geometry: Şekillerin, bileşenlerin, eğrilerin, noktaların, çizimlerin ve veri düzlemlerinin herhangi bir kombinasyonunu aynalamak için bu komutu kullanabilirsiniz.

26.jpg
  • Mirror Feature: Unsurların aynalanması için kullanılır.

27.jpg
  • Move: 3 boyutlu parçaları taşımak için kullanılır.

28.jpg
  • Align Move: Bir objeyi hizalamak üzere taşımak için kullanılır. Hizalanmış objelerden sadece 1 tanesi taşınır, diğeri hareket etmez.

29.jpg
  • Copy: 3 Boyutlu parçaları kopyalamak için kullanılır.

30.png
  • Scale: Bu komut, seçilen varlıkların ölçeğini değiştirir. Tek tip veya tek tip olmayan ölçek katsayıları girebilirsiniz.

31.jpg
  • Datum Plane: Yeni bir referans düzlemi ekleyin. Veriler, bir referans düzlemi oluşturmak için kullanılır.

32.jpg
  • Datum Axis: Bir referans yönü oluşturmak için kullanılan yeni bir referans ekseni ekler.

33.jpg
  • Datum CSYS: Yeni bir veri koordinat sistemi ekler.

34.jpg
  • Drag Datum: Bir düzlemi sürüklemek için kullanılır.

35.jpg
  • LCS (Local Coordinate System): Etkin yerel koordinat sistemi olarak bir referans düzlemi atar. Herhangi bir koordinat girişi, varsayılan dünya orijinine değil, bu LCS'ye göre referanslandırılır.

Kategori: ZW3D

Leave a comment